01 abril 2009

Romance do Xan Guindán

No cantigueiro popular galego, un dos romances máis coñecidos é, sen lugar a dúbidas, o de Xan Guindán ou Xan Quintán. Reproducimos nesta entrada unha versión recitada por Mª Paz Viña de 65 anos, recollida por Estefanía Núñez na parroquia de Prado.

Romance do Xan Guindán
Audio
Xan Guindán queríase casar, 
e tiña a muller sin buscar, 
e ándalle facendo o amor 
á filla da tía Xoana.

--Boas noites tía Xoana,
onde lle vai a rapaza?.
--Vai buscar o gas pa' noite,
xa me parece que tarda.

Logo chegou a rapaza
pola porta pa' dentro.
--Boas noites Xan Guindán,
tráigote no pensamento.

--Pois ti diralo de risas,
pero eu dígocho de veras.
Eu queríame casar
e véñoche facer o amor.

--Pois eu tamén che hei de dicir
eu tamén che hei de contar,
quero facer unha saia
e teño a la por fiar,

--Teño unhos zapatos rotos
e o pano todo furado,
se tes cartos cómprame outro
casémonos de contado.

Fixéronse as municións
como uso acostumbrado.
Lévanllas ao señor cura
que as lea de contado.

O cura leu as municións
no ofertorio da misa
e a xente que as oíu
tamén lle servíu de risa.

Ao cura e ó sancristán
ca risa que lles deu
caeulles o libro da mao.

Xan Guindán quedouse teso
coma as varas dun caínzo,
deu a volta e camiñou,
tan siquiera adios lles dixo.

A nena sentiu vergonza
e afellas sentiuse doída
e así que chegou alí
díxolles que non quería.

Outra versión podemos lela nesta páxina
Aquí podemos escoitar o romance cantado neste audio: 
Recollido en Taboada no ano 1.996

0 comentarios:

 
Creative Commons License
Esta obra publícase baixo unha Licenza de Creative Commons.