02 abril 2014

Foliada Friolense ( III ) : O Farruco

Tempo atrás achegada por unha alumna tiñamos publicada nestoutra entrada esta copla de cego, que como ben di o informante, aprendérona coas follas que nas feiras levaban canda si os cegos que ían contando as historias.
Neste caso achegamos a versión recollida no Albeiro (Carballo) por "Foliada Friolense" na década dos noventa. O informante foi Paco Rodríguez-- Paco Damil-- ao que lle podemos escoitar cantar esta versión que transcribimos a continuación.
Preme aquí para escoitalo


"--Boas tardes miña sogra
véñolle pedir a filla,
se ma dá séntome un pouco
senón marcho máis axiña.
--A miña filla, Farruco
é moi nova pra casare,
sólo ten corenta anos
e pódese destragare´.
--E alabado sea Diose
o que dixo miña sogra:
que vai destragar a filla,
xa non ten dentes nin moas!
--Pois a filla non cha doue,
non teño que che facere,
que ti es un folgazanhe
non a vas poder mantere.
--Eu téñolle un bon oficio,
xa sabe que son gaiteiro,
Sempre ando de festa en festa
e gano moito diñeiro.
(..................................)
--Pois pa poñela tranquila
debe deixala casare
que despois de casadiña
gaita non lle ha de faltare.
Y aquí termina el relato
deste famoso gaiteiro,
que pra engañar a rapaza
tocoulle a gaita primeiro."

0 comentarios:

 
Creative Commons License
Esta obra publícase baixo unha Licenza de Creative Commons.