
Estas pinturas, que no caso de Carlín ocupan un lugar preferente, non tiñan un obxectivo exclusivamente estético, pois eran auténticos sermóns en imaxes que reforzaban o discurso dos párrocos. Reproducen o Xuízo Final, pois Xesús aparece representado como Xuíz Supremo, mostrando as chagas da crucifixión, co peito descuberto e as mans levantadas. Está flanqueado por catro anxos trompeteiros anunciando o momento do Xuízo final, e está sentado sobre o arco da vella que xorde das nubes. Sobre el, a súa esquerda, figura unha espada, que nas representacións máis antigas saía da súa boca e simbolizaba a condena dos réprobos (mentres que do seu lado dereito saía unha rama de lirio que aludía ós elixidos, e que no caso de Carlín só vemos unha mancha) .
Polas características estilísticas, a volumetría que mostran as figuras, o claroscuro das roupas ou os reberetes xeométricos que adornan o conxunto, pensamos que esta obra mostra moitas similitudes co manierismo, se ben é moi probable, dada a certa lentitude con que as novas tendencias chegaban ás zonas rurais, que fose executada xa no S.XVII.
2 comments:
Vai ser que vamos ter organizar un intercambio de visitas culturais. Gustaríame ver estas pinturas, así que non descarto unha visita a vosa terra en breve. Para despois das vacacións.
Pois serás ben recibida
Publicar un comentario